Fakultet za menadžment i poslovnu ekonomiju Univerziteta u Travniku nosilac je svih aktivnosti te ukupne organizacije Petog međunarodnog naučnostručnog  simozija na temu

KULTURNO-HISTORIJSKE BAŠTINE U RAZVOJU

TURIZMA I PRATEĆIH DJELATNOSTI”.

Uspješnim organizovanjem dvodnevnog Simpozija, koji se održavao u Sarajevu i Kiseljaku, te nizom drugih prigodnih sadržaja, Fakultet je obilježio izuzetno značajan jubilej - 10 godina uspješnog rada i djelovanja u akademskom prostoru BiH.

U prisustvu brojnih gostiju te eminentnih stručnjaka iz ove oblasti, Simpozij je svečano otvorio rektor Univerziteta u Travniku prof. dr. Rasim Dacić, koji je između ostalog napomenuo:

  

“Tema ovogodišnjeg Simpozija je pažljivo birana, s obzirom  na to da podaci govore da BiH može značajno poboljšati svoju poziciju na regionalnom tržištu izgradnjom turizma višeg kvaliteta, s inovativnim konceptima. Turizam jeste strateška grana privrede i upravo, kao takva, zahtijeva sasvim nov i ambiciozan odnos prema njoj. U tom pravcu, Fakultet za menadžment i poslovnu ekonomiju redovno organizuje međunarodne simpozije i konferencije iz raznih naučnih oblasti, a ove godine to je turizam”.

Prema riječima predsjednika Organizacionog odbora prof. dr. Fuada Bajraktarevića na ovogodišnjem Simpoziju  podneseno je više od 20 vrlo interesantnih apstrakata  čiji će radovi biti objavljeni u indeksiranom časopisu „Univerzitetska hronika“ Univerziteta u Travniku, koji izlazi od početka rada Univerziteta.

U okviru Simpozija, pod predsjedavanjem prof. dr. Zećira Hadžiahmetovića održan je i Okrugli stol  na kome je dat veliki broj prijedloga i poruka, koje će biti upućene nadležnim  državnim institucijama kao rješenja koje s ciljem poboljšanja postojećeg stanja nudi nauka:

  1. U uslovima ekonomske krize i recesije svi subjekti u društvu treba da učine dodatni napor za izlazak iz krize. Prirodna, kulturno-historijska i društvena baština koju smo „posudili“ od budućih generacija i koja treba da im bude vraćena u uvećanom obliku, je bogata i može biti značajan generator izlaska iz krize i ubrzanog razvoja, a posebno turizma i pratećih djelatnosti.
  2. Prirodna, kulturno-historijska i društvena baština se nedovoljno štite, a ne postoji ni krovni zakon, niti odgovarajući provedbeni akti na nižim nivoima i sveobuhvatna okolišna analiza, a postojeće strategije se nedovoljno poštuju i sprovode. To je jedan od razloga nedovoljne participacije u IPA i drugim fondovima, a i nedavne ekološke katastrofe koja je zadesila našu zemlju. Stoga,  potrebno je što prije donijeti zakonske okvire i zakonske podakte za zaštitu kulturno-historijske baštine, kao i zakonske akte i podakte vezane za turizam i prateće djelatnosti u turizmu Zbog razjedinjenosti ekološke politike, koja je reaktivna, umjesto proaktivna, preventivna i strateška, predlaže se organizovanje turističke agencije na nivou BiH, čiji bi jedan od zadataka bio i zaštita prirodne, kulturno-historijske i društvene baštine. Pored agencije za turizam, predloženo je i osnivanje Agencije za zaštitu voda i šuma i Agencije za zaštitu vazduha kao koordinacionih tijela na državnom nivou.
    1. Učesnici Simpozija ukazuju na nedovoljno korištenje kompetitivnih prednosti u turizmu, nedovoljno se radi na podizanju turističke svijesti i svijesti za razne vrste zaštita od pojedinačne, kolektivne, zaštite prirodnog i kulturnog nasljeđa koje je posijano po Bosni i Hercegovini koja je uvijek bila ugrožavana sa svih strana. S toga i obrazovanju za zaštitu treba pokloniti veću pažnju.
    2. Posebno se ukazuje na nepostojanje sistema evidencija kulturno-historijskih znamenitosti i turističkih proizvoda, obračuna troškova, procjene i revalorizacije i finansiranja propulzivnih projekata i poduzetništva u turizmu.
    3. U cilju davanja svoga doprinosa zaštiti prirodne, kulturno-historijske i društvene baštine i razvoju turizma Fakultet za menadžment i poslovnu ekonomiju Univerziteta u Travniku će, u okviru svog Instituta, organizovati: edukaciju iz ekološkog i turističkog menadžmenta, kurseve za razne vrste zaštite, pomoć općinama pri izradi okolinskih analiza priridne, kulturno-historijske i društvene baštine i organizovanju posebnog seminara sa međunarodnim turističkim agencijama o našoj prirodnoj, kulturno-historijskoj i društvenoj baštini i turističkim mogućnostima, radi unapređenja incoming turizma. Dat je i prijedlog za osnivanje Instituta u okviru Univerziteta koji bi se bavio analizom i praćenjem rada agencija i služio kao baza za provjeru i upute za dalji rad istih.

Dvodnevni Simpozij u organizaciji Fakulteta za menadžment i poslovnu ekonomiju Univerziteta u Travniku završen je svečanim uručenjem certifikata njegovim  učesnicima.

 

DSC 0050

pdf Prvo obavještenje.pdf

pdf Upustvo autorima za pisanje rada

 

 

Facebook stranica

[icesocial mode="facebook_fanpage" width="25%" height="270" name="unitravnikfmpe"]

Kontakt Info

homeAdresa: Azapovići 439. općina Kiseljak, Bosna i Hercegovina (magistralni put Sarajevo - Kiseljak)

telTelefon: +387 (0)30 878 045

faxFax: +387 (0)30 878 046

emailEmail: studentska@fmpe.edu.ba

 

bologna1

Žiro račun

Žiro računi Fakulteta za menadžment i poslovnu ekonomiju:

UniCredit Bank - 338 670 221 885 9702
Raiffeisen bank (samo za studente Poslovne psihologije) - 161 055 002 542 0046

Za uplate iz inostranstva:

Broj računa: 200 162 840 00
SWIFT: UNCRBA22
IBAN: BA39 338 670 221 885 9702

Go to top